SESALNA CEV MERCEDES BENZ 2100003
Številke: 2100003, 11106565, A6120901937
EAN: 4250032652241
Blagovna znamka: METZGER
Teža artikla: 4,03 kg
Šifra: 229701
Sesalna cev
Ali so sesalne cevi avtodeli ?
Kaj je to sesalna cev
Avtodeli so sestavni del vsakega vozila . vsako vozilo ima tudi motot ( srce vozila) .
Motor je sestavljen oiz veliko različnih avtodelov, med njimi je tudi sesalna cev .
Vgrajena je med cevjo za dovod zraka in glavo motorja .
Sesalna je rezervni avtodel, ki kontrolira oziroma uravnava dotok zraka v izgorevalno komoro.
Kako deluje sesalna cev ?
Mešanica zraka in goriva mora biti v razmerju 15 proti 1. S tem razmerjem se doseže pravilna zmes v vsakem trenutku.
Mešanica goriva in zraka mora biti vedno v pravem razmerju . sesalna cev skupaj z dušilno loputo in ostalimi avtodeli zagotavlja ves čas točno količino zraka , ki potuje po sesalnih kanalih do izgorevalnega prostora .
Na ta način je delovanje motorja optimalno.
Kateri so sestavni deli sesalne cevi ?
Sesalna cev je sestavljena iz ohišja , loput in elektronskega dela.
Ohišje je praviloma okroglo ( cevni nastavki ) redko drugačne oblike.
V teh cevnih nastavkih so vgrajene lopute. Pritrjene so na osi, ki je zunaj povezana z elektronskim ali mehanskim upravljanjem.
Lopute so praviloma privita z dvema vijakoma na samo os , ki je gibljiva.
Drugi del sesalne cevi je ohišje v katerem je elektronika.
Pri starejših vozilih je ta del lahko uravnavan tudi mehansko.
Tesnila so avtodeli , ki zagotavljajo tesnost med sklopi , ki so med sabo povezani oziroma priviti.
Kje je nameščena sesalna cev ?
Sesalna cev je nameščena med cevjo za dotok svežega zraka, dušilno loputo in glavo motorja.
Kako deluje elektronika na sesalni cevi ?
Elektronski del sesalne cevi je sestavni večinoma neločljivi del.
Računalnik, ki je v tem ohišju prejema podatke od :
- Senzorja temperature
- Merilca pretoka zraka
- Senzorja temperature motorja
- Senzorja zunanje temperature
- Senzorja pedala plina
- Pozicijski senzor lopute
Elektronika ima tudi mehanski del. Ta premika lopute v različne položaje.
Od položaja lopute je odvisna količina zraka, ki vstopa v sesalno cev.
Kako vzdržujemo sesalno cev ?
Sesalna cev ni avtodel, ki bi potreboval vzdrževanje. Je pa brezhibno delovanje odvisno od režima uporabe vozila. Zelo pomembno je tudi uporaba pravega motornega olja .
Kako ugotovimo, da sesalna cev ne deluje ?
Voznik in uporabnik vozila praviloma ne more vedeti kdaj je sesalna cev v okvari.
Lučka na kontrolni armaturni plošči se prižge in opozori ko je napaka že prisotna .
Ker pa je lučka opozorilo za več različnih napak in sistemov je ugotovitev za laika nemogoča.
Servisna delavnica in avtomehanik ugotovita napako s pomočjo merilnih instrumentov.
Najbolj uporabljena merilna naprava je tester, ki ima več funkcij . Z njim avtomehanik ugotovi napako in po potrebi izbriše napake v sistemu.
S tem ne odpravi napake . Si pa zagotovi točnost diagnoze.
Kdaj se pojavijo težave na sesalni cevi in zakaj?
Napake, ki zahtevajo popravilo ali zamenjavo sesalne cevi so praviloma posledica režima vožnje, uporabe motornega olja, pravilno delovanja EGR ventila .
Vozila imajo pri svojem delovanju lahko režim kratkih voženj, mestne vožnje in dolgih voženj po regionalnih in avtocestah.
Kratke vožnje so tiste, ki vse sisteme vezane za dotok zraka ,mešanje zraka in goriva, izgorevanja in izpuha obremenjujejo bistveno bolj kot dolge vožnje.
Pri kratkih mestnih vožnjah se motor ne segreje vedno dovolj.
Izgorevanje ni popolno, ustvarjajo se saje in usedline. Iste se nabirajo na loputah sesalne cevi .
Lopute ne delujejo brezhibno. Mešanica ni v pravilnem razmerju. Posledično motor ne deluje lepo mirno in odzivno.
Sveti lučka, ki opozarja na napako.
Kako rešujemo težave z sesalno cevjo ?
Avtomehanik ugotovi, da naš avtodel sesalna cev ne deluje pravilno . Običajno predlaga zamenjavo kar je najboljša in dolgoročno tudi najcenejša rešitev.
Sesalno cev lahko tudi popravljamo ali čistimo.
Potrebno jo je izgraditi . Lopute na osi očistimo z primernimi tekočinami, ki so praviloma vedno v izvedbi spray.
Čiščenje je vedno brz izjeme začasna rešitve.
Ne priporočamo čiščenja ampak nakup novega avtodela v naši spletni trgovini www.kruno.si
Kateri znaki nam kažejo na okvaro sesalne cevi ?
Najbolj pogosti znaki za okvaro sesalne cevi so :
- Visoki vrtljaji motorja pri prostem teku
- Spremenljivi obrati motorja v prostem teku
- Zaganjanje in tresenje motorja v prostem teku
- Motor nima pravega pospeška in moči
- Izpušni plini so temni in sajasti
- Poraba goriva se poveča
- Sveti lučka na armaturni plošči
- Težji zagon motorja
Kako podaljšati življenjsko dobo sesalne cevi ?
Sesalna cev je rezervni del pri katerem je brezhibnost na dolgi rok odvisna od režima vožnje in uporabe pravega motornega olja .
- Izogibajmo se kratkim vožnjam
- Če to ni mogoče se vsaj enkrat na mesec zapeljimo dvesto ali več kilometrov daleč na izlet
- Uporabljajmo vedno najbolj kakovostno gorivo
- Poskrbimo za redno menjavo filtra zraka in goriva ( pri kratkih vožnjah tudi pred predpisanimi kilometri)
- Občasna uporaba adtivov za čiščenje sesalnih in izgorevalnih sistemov na motorju
- Redno servisiranje in upoštevanje tovarniških navodil
- Proizvajalci določenih blagovnih znamk predpisujejo uporabo posebnih dodatkov za čiščenje sistemov
Priporočamo izdelek , ki je najvišje možne kvalitete in ga lahko kupite v naši spletni trgovini na povezavi https://www.kruno.si/trgovina/cistilo-sob-liqui-moly/
Zaključek
Vsi rezervni deli in avtodeli, ki so vgrajeni v motorju posameznega vozila so pomembni.
Vsak tudi najmanjši avtodel ima svojo nepogrešljivo funkcijo pri delovanju.
Vsak avtomobil ima v prilogi navodila za uporabo.
Zapisana so vsa navodila in tovarniške zahteve za vzdrževanje.
Ta navodila ,zahteve in priporočila moramo dosledno upoštevati in se jih držati.
Posebej bi izpostavil vse zahteve vezane na uporabo in intervale zamenjave motornih olj.
Motorno olje je skupaj z gorivom in rednim vzdrževanjem pomemben dejavnik tudi pri življenjski dobi sesalne cevi.
Motorno olje med delovanjem motorja v minimalnih količinah izpareva v izgorevalni prostor in posledično vpliva tudi na sesalno cev in dušilno loputo in njeno delovanje.