Polnjenje start stop akumulatorja (EFB in AGM)
Polnjenje start stop akumulatorja tako EFB kot AGM, je bistveno drugačno od klasičnega akumulatorja, zato je zelo pomembno, da preberete sledeča navodila.
Preden začnete s postopkom polnjenja start stop akumulatorja
Akumulator je po svoji zgradbi in namembnosti izdelan v različnih tehnologijah in tehnoloških postopkih.
Navaden zagonski akumulator je najbolj enostaven rezervni avtodel. V uporabi je že več kot sto let in temu primerno je tudi splošno znanje o uporabi, vzdrževanju in polnjenju.
V moderni proizvodnji avtomobilov se zaradi vse večjih zahtev po energiji uvajajo nove tehnologije. Akumulatorji se po tehnologiji in namembnosti delijo na zagonske, EFB, AGM GEL in Ciklične. Vsaka izvedba ima drugačne predpise in priporočila za polnjenje. EFB in AGM akumulatorja sta oba » start stop » ( stop start ) izvedba . Za obe izvedbi je predpis za polnjenje skoraj enak.
EFB in AGM praviloma ne polnimo sami. Priporočilo je, da polnjenje zaupamo servisni delavnici, ki je opremljena s primernim polnilcem in ima dovolj znanja za kvalitetno in pravilno polnjenje
Kako varno napolniti start stop akumulator
Akumulator se med uporabo prazni in polni. V določenih pogojih ( kratke vožnje ) se več prazni kot polni. Mirovanje avtomobila v daljšem časovnem obdobju tudi prazni akumulator cca 1 odstotek napetosti na dan. Zato je treba v primeru daljše neuporabe akumulator napolniti ali opraviti daljšo vožnjo.
Obvezno pa je potrebno vedeti s kakšnim akumulatorskim polnilnikom bomo polnitev izvedli.
Za akumulatorje EFB in AGM ne smemo uporabiti navadnih akumulatorskih polnilnikov.
Ne smemo uporabiti polnilnika, ki nima samodejnega avtomatskega izklopa. Polnilec, ki ima več funkcij med ostalimi tudi avtomatski izklop, napetostno elektronsko upravljanje polnjenja. Zaželjeno je, da ima možnosti polnjenja po standardu IUoU. Napajalna vrednost pri polnjenju za eno celico naj bo 2,2 do 2,6 V na celico. Vsi kvalitetni polnilci imajo možnost hitrega polnjenja. Izberimo vedno počasno polnjenje in hitro samo v res izjemnih primerih. Hitrost polnjenja vpliva na življenjsko dobo akumulatorja. Če je polnjen večkrat s hitrim polnjenjem se njegova doma skrajša najmanj za 30 odstotkov.
Dodatna navodila za polnjenje start stop akumulatorja
Akumulator polnimo vedno ko je izgrajen iz vozila. Izjemoma lahko polni akumulator v vozilu samo serviser z izkušnjami in ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov.
Akumulator naj bo v času ko ga polnimo normalne temperature – idealna je 25% celzija. V nobenem primeru ne polnimo akumulatorja, ki ima temperaturo okoli ali izpod nič stopinj celzija, prav tako ne če je temperatura višja od 30 stopinj celzija.
Prostor, kjer se polni mora biti prezračevan.
Polnilnik za akumulatorje ima dva priključka. Najprej priključimo + ( rdeč ) pol nato pa – pol ( moder ) .polnilec vklopimo šele po tem ko smo oba pola priključili na akumulator.
Kvalitetni polnilci akumulatorjev imajo vse funkcije kot so avtomatski izklop po koncu polnjenja, varnostni izklop , če se akumulator pregreva li če so celice v kratkem stiku in ob ostalih morebitnih napakah.
Za ugotavljanje napolnjenosti akumulatorja uporabljamo posebne elektronske naprave, ki nam pokažejo kolikšna je napolnjenost. V spodnji tabeli so navedene vrednosti.
Kako pravilno napolniti start stop akumulator ?
- kako prevažati akumulator
- kako ga vgraditi
- kako ga priključiti
- kako ga izmeriti
- kako ga uporabljati
- kako ga polniti
- kakšni so varnostni pogoji
- kako, na kakšen način in komu ga oddati po končani uporabi
Akumulator je zelo pomemben rezervni avtodel. Zagotavlja nam potrebno elektriko za zagon in ves čas delovanja vozila med vožnjo. Med tem ko avtomobil ni v uporabi daje potrebno električno energijo za vzdrževanje vseh elektronskih naprav, ki potrebujejo električno napetost za ohranjanje vseh funkcij . Poskrbimo, da bo akumulator vedno redno vzdrževan in polno napolnjen. Na ta način podaljšamo življenjsko dobo akumulatorja in preprečimo nevšečnosti ob posebnih razmerah (zima).