Zakaj je pomembna napetost akumulatorja?
Napetost akumulatorja je potrebna za zagon vozila. O tem kako je pomembna, kako jo izmeriti, sledi v nadaljevanju.

Akumulator in napetost, ki jo daje
Akumulator je rezervni del- avtodel s shranjeno električno energijo. Elektrika, ki je shranjena v tej napravi, omogoča delovanje skoraj vseh avtodelov, ki so vgrajeni v vozila. Akumulator mora imeti pravilno napetost.
Vir: žurnal
Napetost akumulator pred sto leti in pozneje
Prvi akumulatorji so bili narejeni iz svinčevi in nikelj – kadmijevi plošč. Sestavljen je bil iz plastičnega ohišja odpornega na žvepleno kislino (posebna vrsta plastike).
Svinčene plošče so bile prevlečene z nanosom, ki določa pozitivno in negativno sestavo. Pozitivna plošča je bila prevlečena s svinčevim sulfatom in svincem. Negativna plošča je prevlečena s svinčevim superoksidom Žveplena kislina (H2O in H2SO2) je polnilo akumulatorja, ki povzroča napetost.
Vir: žurnal
Sprememba napetosti akumulatorja
Med polnjenjem in praznjenjem akumulatorja se odvija kemični proces.
Med delovanjem motorja se akumulator prazni. Posebej velik izpad nastane ob startanju motorja.
Žveplena kislina, je polnilo med pozitivnimi in negativnimi ploščami.
Akumulator se prazni s porabo električne energije. S tem mu pada napetost
Elektrolit (žveplena kislina, razredčena z vodo) je vmesni člen preko katerega se odvija praznjenje – selitev svinca iz pozitivne na negativno ploščo.
Pri praznjenju se razredči tudi tekočina v tem primeru žveplena kislina.
Akumulator je »prazen«, ko se preseli večina nanosa iz pozitivne plošče na negativno. Akumulator se nikoli ne izprazni dokončno.
Vedno ostane del nanosa, ki omogoča minimalno količino elektrike.
Ta količina pa ni zadostna za startanje in vožnjo z vozilom.
Žveplena kislina je toliko razredčena, da je potrebno polnjenje.
Kako izmerimo napetost akumulatorja?
Posebni merilci, ki jih imenujemo bomometri ali aerometri, so naprave, s katerimi se meri gostota kisline, oziroma se je merila v preteklosti.
Novejši akumulatorji imajo na ohišju posebna prozorna okenca, ki so različno obarvana pri danih vrednostih. Današnji moderni akumulatorji so konstrukcijsko narejeni tako, da te vrste meritev sploh več niso potrebne.
Moderni akumulatorji se preizkušajo in merijo z voltmetrom ali multimetrom. Multimeter je naprava, ki poleg odčitavanja voltov ima tudi ostale funkcije merjenja na električnih vodih.
Najbolj točno in varno pa je merjenje s pomočjo testerja.
Preberite si tudi o menjavi akumulatorja start stop